Oferta nigdy nie będzie doskonała


Oferta nigdy nie będzie doskonała

Zarządzanie sprzedażą jest niezwykle intrygującym wyzwaniem. Szczególnym jego aspektem jest zbijanie obiekcji handlowców uzasadniających brak realizacji planów sprzedażowych. Jedną z najpopularniejszych wśród początkujących handlowców są te dotyczące oferty. Jak sobie poradzić w takiej sytuacji? W mojej ocenie należy skutecznie uświadomić handlowców, że oferta, którą sprzedają nigdy nie będzie doskonała. Jakimi argumentami posłużyć się przy budowaniu tej świadomości?


Elastyczność konkurencji


Wdrażanie nowych rozwiązań w zakresie produktów czy usług w zależności od organizacji i poziomu jej skomplikowania może trochę trwać. To co szokuje to zdolność konkurencji do szybkiej adaptacji, czy też kopiowania w swojej ofercie wdrażanych przez nas rozwiązań. Nawet jeśli jesteśmy liderem swojej kategorii to, prawdopodobnie nie na długo… Trzeba ciągle szukać i rozwijać swoje produkty i usługi, aby skutecznie rywalizować m.in. dlatego oferta nie będzie nigdy doskonała…


Wszystko w jednej cenie


Z zaciekawieniem przyglądam się rywalizacji dostawców, którzy oferują swoje rozwiązania za „zero” lub w identycznej cenie. Przykładem są operatorzy telefonii komórkowej, którzy oferują telefony już od 1,23 zł. Jeżeli przy tym, każdy oferuje identyczny model telefonu, jak to możliwe, że jedni handlowcy potrafią ich sprzedać 20, a inni tylko 2?


Komunikacja


Ten świat jest pełen informacji, ewolucja w zakresie jej dostarczania przeraża. Jak spośród milionów komunikatów wybrać te, które są prawdziwe? Jednym z „nośników” informacji są sami klienci. To od nich bardzo często dowiadujemy się z jakich to produktów, czy usług oni nie korzystają. Kłopot w tym, że wiele informacji przekazywanych przez nich nie jest prawdziwych.


Sprzedawca jest ważny


W procesie uświadamiania nie zapominaj i o tym, aby handlowiec wiedział, że tak naprawdę klienci „kupują” w pierwszej kolejności jego, a dopiero potem to co on oferuje. Warto więc położyć większy nacisk na budowanie relacji, a dopiero potem na uproduktowienie klienta.


Podsumowanie


Początkujący sprzedawcy ulegają wizjom klientów i super produktów z których oni korzystają. Ta sytuacja nie jest dobra, gdy w nią uwierzą. Z o wiele niższą motywacją przystąpią do realizacji swoich zadań sprzedażowych wiedząc, że to co sprzedają nie jest doskonałe… Aby zmienić to nastawienie wystarczy ich uświadomić, że tak naprawdę oferta nigdy nie będzie doskonała, liczy się coś innego…


Zapoznaj się z produktami wsparcia Twojej sprzedaży w naszym sklepie


Skorzystaj z oferty naszych kursów online